Zárt versenypályán haladó jármű irányítási lehetőségeinek összehasonlítása szimulációs környezetben, mesterséges intelligencia alkalmazásával.
Szimulált versenyautó optimális irányításának megvalósítása különböző megerősítéses vagy felügyelt tanulási metódus segítségével. Ennek a választott környezete a The Open Racing Car Simulator (a továbbiakban TORCS) nevű program volt. Ez egy nyílt forráskódú, ingyenes, 3D-s versenyautószimulátor. Ezt a programot már eleve úgy írták meg, hogy később könnyen lehessen saját magunk által programozott "robot" klienssel versenyezni. A program élethűen szimulálja le a különböző helyzeteket, figyelembe veszi többek között a légellenállást és a slipet is.
A dolgozat tartalmaz egy klasszikus hosszirányú és keresztirányú irányításra is megfelelő algoritmust. Ez alapján felügyelt és megerősítésses tanulással a jármű képes volt megtanulni a pálya vonalát, és körbemenni rajta. A dolgozat témája ezeknek az összehasonlítása, hogy melyik miért működött, vagy pontosan miért is nem.
szerző
-
Tari Balázs
Járműmérnöki
alapképzés (BA/BSc)
konzulensek
-
Dr. Aradi Szilárd
egyetemi docens, Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék -