Regisztráció és bejelentkezés

Egy csésze minőség, Egy doboz dizájn

A dolgozat címéül a téma alapjául szolgáló vállalkozások sikerének eszközei szolgálnak.

Dolgozatunkban arra kívánunk rámutatni, hogy egy új típusú fogyasztói marketing, milyen módon befolyásolja a magyar fogyasztói társadalom döntési mechanizmusait, egy új trend kialakulását. Azt, hogy ez milyen hatással van a versenytársakra és az adott piaci szegmens fejlődésére.

A vizsgált terület az elmúlt években Magyarországon, leginkább Budapesten felbukkanó magukat új hullámként definiáló kávézók, utcai étkezdék, akik éppen napjainkban teremtik meg a következő budapesti nevezetességeket, amik nemsokára már a budapesti útikalauzokban fognak megjelenni, mint újabb olyan helyek, melyeket nem érdemes kihagyni, ha az ember Budapesten jár.

Az új hullám számunkra a hogyan csináljunk jó marketinggel kiemelkedő üzletet mintapéldája.

Dolgozatunkban bemutatjuk a szereplők marketing eszközeit, a szereplők tevékenységi körét, működési mechanizmusait, elhelyezkedésüket, vásárlókörüket, hatásukat a konkurenciára és a fogyasztókra.

Kutatásunkhoz konkrét szereplőket választunk, és azonos kérdőívek segítségével információt gyűjtünk arról, hogy milyen behatásra indították üzletüket, mivel tették egyedivé, milyenek a visszajelzéseik, milyen összetételű és mekkora a vásárlókörük. Honnan származik az üzletük marketingje és mi határozza meg szerintük az üzletük sikerességét, mi kellett szerintük a kitöréshez és hol van a szerepe ebben a reklámnak.

Kutatást készítünk a fogyasztók között, hogy az adott kategóriában milyen éttermeket, kávézókat preferálnak. Mi határozza meg a döntésüket, miként gondolnak az új hullámba tartozó szereplőkre. Milyen érzéseket váltanak ki belőlük ezek a helyek és miért.

Ezeknek az adatoknak az összessége bemutatja azt, hogy a marketing milyen hatással van a szereplőkre, hogyan határozza meg az üzletek fejlődését és sorsuk alakulását, és természetesen azt, hogy hogyan válnak nemsokára ezek a helyek újabb „romkocsmákká” és „fürdőkké”, amikért már külföldiek tömkelege látogat el hozzánk.

szerzők

  • Igaz Máté Árpád
    alkalmazott közgazdaságtan
    alapszak
  • Lovas Klára
    építészmérnök műszaki
    nappali

konzulens

  • Kovács István
    mesteroktató, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék

helyezés

III. helyezett