Versenyben a közösségért - Kísérlet a Komplex Instrukciós Program beillesztésére az építész szakmacsoportos szakképzésben
A Komplex Instrukciós Program egy olyan új típusú módszertani megközelítés, mely a kötelezően tanított és tanult szakmai kompetenciák mellett a közösségépítéshez is jelentősen hozzá kíván járulni. Kisebb közösségekbe helyezi el a tanuló egyént, képességeit és működését ezáltal teszi értelmezhetővé és értékessé. Az oktatási környezetben a tanulók mindegyike aktívan részt vesz a tanórai munkákon, lehetőséget kap a megnyilvánulásra. A modell ezt a feladatok, csoportok, a csoportokban kiosztott szerepek rotációjával éri el. A tanulók különböző szerepkörökben mutatkozva adnak a feladatokra megoldásokat, alkalmanként cserélődő társakkal dolgoznak együtt. A dolgozat célja e módszer alkalmazásának kipróbálása középfokú oktatási rendszerben, építész szakmacsoportos szakképzés tantrágyainak keretében, mely a tanulói visszajelzésekre és egy empirikus vizsgálatra kívánja alapozni a hatékonyságát.
szerző
-
Ocztos István
Mérnöktanár mesterszak (3 féléves képzés)
mesterképzés (MA/MSc), levelező
ocztos.istvan@gmail.com
konzulensek
-
Dr. Molnár György
egyetemi docens, Műszaki Pedagógia Tanszék -
Dr. Szűts Zoltán
főiskolai tanár, Kodolányi János Főiskola (külső)